6 september 2012

Tid med mina barn

Att få tiden att räka till är inte det lättaste. Då syftar jag inte på att man ska hinna disk, tvätt, matlagning mm utan få tiden att räka till för barnen. Ibland känner jag att jag skulle vilja ha två av mig själv, jag vill så gärna kunna ge all min tid till båda barnen men det fungerar verkligen inte så dem måste dela på mig.

Efter att jag hämtat Casper igår hade jag med mig mellanmålet och vi gick direkt till lekparken, finns en med staket runt om så han faktiskt inte kan springa iväg. Vilket är jättebra när jag måste ha lite större fokus på Cleo. Vi stanna vid parken en bra stund cirka 2 timmar. Sista 1 1/2 timmen var vi helt själva vilket var ganska skönt. När Cleo hade ätit och lyckats somna i vagnen kunde jag ägna 100% till bara Casper, vilket var underbart. Vi sprang runt och hade både kurragömma och jagalekar för oss. Jag bara njöt av den timmen som vi lekte och hade mysigt, inga måsten inga krav utan bara en massa bus, precis så som livet ska vara.


/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar