24 september 2012

Skogsutflykt

Idag passade vi på när solen äntligen lyste så härligt. 

Direkt efter att pappa gick till jobbet blev det frukost för mig och Casper eftersom att vi gick upp senare än pappa. Därefter på med en massa kläder, för det är ju ingen sommarvärme längre direkt. Sessan fick också pulsa på sig en massa när även hon hade vaknat till och ätit lite.

När väl vi alla tre var påklädda (tar sin tid med en tvååring som sätter sig på tvären) tog vi och styrde kosan till den stora skogen. Oj, vad spännande! Väl framme så var Casper först lite tveksam om han skulle våga sig in men sen fanns det massor att upptäck.

Det fösta vi upptäckte var fåglarna, Casper blev jätte ivrig.

Promenerade helt själv & Cleo somnade gott i vagnen!

Casper konstaterade att det fanns många träd och att dem gick ända upp till taket.


I skogen fanns det även något smaskigt man kunde äta.
BLÅBÄR!!!

Efter ett tag i skogen blev Casper allt mer trygg och vågade springa in bland träden,
en ganska bra bit bort från mamma och Cleo.

Gott med banan i skogen!

 Efter en ganska lång tupplur vaknade även lilla jag!

Efter att vi ätit klart bananen insåg jag hur mycket klockan var.
Att promenera hem skulle ta 30min om Casper inte krånglar nått på vägen.
Jag lockar med bussen!!!
Men då kom nästa problem, hur fixar man en sms biljet och kan man fortfarande göra så???
Frågan var också när bussen går, om vi precis missat en kan vi inte stå och vänta i 30 minuter utan då går jag istället. Men precis när vi kom upp för baken ser jag bussen stå där och vänta.
Den snälla busschauffören hjälpte mig att fixa en sms biljet och Casper blev hel nöjd med att få åka buss.
30kr för att få åka! Helt sjukt! Men min son var hur lycklig som helst!



Vilken underbar dag vi haft!

Vid middagen på kvällen ville Cleo smaka på mammas vatten.
Mums jättegott!

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar