29 januari 2013

Nya vagnen

Jag har vi flera tillfällen både på bloggen och fb kommenterat alla dessa långa och plågsamma promenaderna hem från förskolan. Vissa dagar är det ju helt okej att det tar 1,5 timme hem, en sträcka som för mig tar cirka 15 min att gå, men det är inte helt okej när detta sker varje gång vi ska hem från förskolan (gå dit brukar gå lite bättre). Casper har alla varianter, vi ska inspektera ALLA snöflingor på vägen, gå åt andra hållet, leka vid alla lekplatser, sitta och bara filosofera eller min absoluta favorit lägga sig ner på rygg helt avlång och säga -"kan inte gå mamma". Han är inte heller helt lätt min pöjk och att bära honom hem hela vägen samtidigt som man dra vagnen med Cleo i är ingen höjdare. Att stå på någon ståbräda har han sen länge total dissat, de är inte ens värt att ta med den längre.

Allt detta leder alltid till att jag själv blir extremt frustrerad, stressad (Cleo måste få i sig sitt mellanmål också), arg och det blir bara att Casper och jag blir ovänner. Inte den roligaste starten på en eftermiddag tillsammans direkt. När vi sen efter mycket om och men kommit innan för dörren är jag själv helt slut att jag skulle kunna gå och gräva ner mig under täcket i sängen.

Jag kände nu att detta fick vara nog. Jag har hela tiden sagt att vi ska absolut inte köpa en syskonvagn, de behövs inte är bara onödiga pengar. Därav att jag väntat ända tills nu med att införskaffa en. Blev något dyrare än vad jag hade planerat (typ dubbelt så dyrt) men nu köpte jag en som jag tyckte var bra och som ungarna kan använda länge. Blir perfekt sen på Kolmården i sommar!

Idag införskaffade jag alltså vår 4:e vagn sen vi blev föräldrar, helt sjukt. I mitt egna lilla sinne trodde jag att den första vagnen vi köpte skulle också bli den sista. Så fel man kunde ha, idag äger vi alltså tre vagnar en har jag faktiskt sålt  för bara några veckor sen.

Men hemfärden från förskolan idag har aldrig någonsin varit så här smidig. Två nöjda barn i vagnen hela vägen hem och då gick vi en lite omväg bara för att prova åka ordentligt ändå gick det så mycket snabbare hem. Nu hoppas jag bara på att jag kommer fortsätta med att vara nöjd med får nya vagn...




/L





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar