29 oktober 2012

Vår helg

Nu är vintertiden här...
Gårdagen kändes mest som en dimma. Trötta och lite halv hängiga hela familjen och det känns inte direkt mycket bättre idag. I natt har vi dessutom haft nattligt besök av sonen i sängen då han var super pigg mitt i natten och M fick inte honom att somna om. Vid fyra sov han äntligen som en stock igen och jag kunde bära in honom till hans säng så jag själv fick tillbaka min plats i sängen och kunde äntligen få somna om.


I fredags var vi ute och busa på gården. Casper upptäckte nu att man kunde gå in i buskarna eftersom alla löv förvunnit. Han förklarar för mig att han gömmer sig och ber mig leta. Kallt var det ute trots att vi var varmt klädda.

I lördags var vi och shoppa lite och åt lunch ute, mysigt! Det blev nya vinterskor till Casper och en overall, mössa och vantar så nu kan vintern bara komma, vi är redo! Det blev även insköp av nya fiskar till akvariet som då fick nytt liv. Casper blev helt lyrisk då han blivit ett stor fan av filmen Hitta Nemo, titta fiskar mamma!


 Att det var denna helg man skulle gå bus eller godis hade jag ingen större koll på men när spökena ringde på dörren blev vi påminda. Det var M och Casper som öppna. Bus eller Godis! Vi som aldrig har godis hemma hade ju inte det nu heller så de tre söta barnen fick inget. M sa att dem fick göra Bus då, men det hade dem inte tänkt på så något bus blev det inte. Stakars små barn!

Nu är det måndag och vekohandling står på schemat, sen ska det bakas bröd, skrivas ny matsedel för veckan, tvätta kläder och ikväll blir det träning. En dag fylld med en massa måsten, men vi finner definitivt tid till en del mys också.

/L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar